Synopse
Pořád se s někým dohaduji ohledně označení dokumentární film. Vadí mi, že když mluvíme o jiných než hraných filmech, jsou ostatní označení značně omezující. Ten výraz „dokumentární“ evokuje, že má jít o nějaký dokument. Ale film je přece mnohem víc než to. Jediný samostatný výrazně dokumentární film Susan Sontag je její portrét Izraele. Po dobu pěti týdnů patnáct hodin denně natáčela s utkvělou myšlenkou vytvořit upřímný film. Fascinovala ji skutečnost, že se události (a tedy scény z jejího filmu) odehrávaly před kamerou v reálném čase a bez přípravy. Najednou její práce režisérky nespočívala v písemné přípravě předem, ale musela se ex post vyrovnat s událostmi, které nemohla předvídat. Výsledkem jejího hledání rytmu a struktury je myšlenka – nesnažit se zachytit události, ale podmínky a okolnosti, za nichž se odehrávají. Polský institut v Praze je partnerem 25. MFDF Ji.hlava.
Fotogalerie
![01bcc8fc-af23-489f-b0e0-c2fbbee2ed20.jpg](/storage-lucina2/01bcc8fc-af23-489f-b0e0-c2fbbee2ed20.jpg)
![71d08978-32db-482b-8096-d7e05003336b.jpg](/storage-lucina2/71d08978-32db-482b-8096-d7e05003336b.jpg)
![0c392aef-30cd-4008-93b1-1d9f1c5e4da5.jpg](/storage-lucina2/0c392aef-30cd-4008-93b1-1d9f1c5e4da5.jpg)
![dd971c1e-c11e-4f41-9c4f-f225ae686024.jpg](/storage-lucina2/dd971c1e-c11e-4f41-9c4f-f225ae686024.jpg)