Jana Vlčková

Česká republika

Jana Vlčková

střih

Father David

Filmový dokument Father David je portrétem duchovního muže, kterého se zmocnily docela přízemní materiální touhy. Bývalý voják a katolický kněz David Romo se stal nejvýraznější figurou rychle expandujícího kultu Svatá smrt. Několik se na jeho mších tlačily tisíce věřícíh a ve svém chrámu oddával celebrity z telenovel. Jednoho rána Otce Davida ale přímo před chrámem zatkla policie. Nyní si odpykává čtyřicetiletý trest za to, že paralelně se svou duchovní činností vedl devítičlenný gang, který vydíral a unášel a lidi, a to včetně dvou federálních poslanců.

Rekonstrukce průmyslu

Experimentální metrický film zviditelňuje estetické rytmy hospodářských cyklů průmyslové výroby od ekonomické krize po období oživení. Organizačním principem filmu jsou údaje o vývoji automobilového, chemického a těžkého průmyslu od roku 2009 do současnosti. V průmyslu pracuje 37% ekonomicky aktivních obyvatel České republiky, což z ní činí nejprůmyslovější zemi Evropské unie. Hospodářská krize výrazně zasáhla některá odvětví, kdy došlo k poklesu výroby, snížení počtu zakázek, celkového obratu i počtu zaměstnanců. Film vychází z údajů o průběhu krize a oživení v jednotlivých odvětvích, které se promítají do obrazů továren. Konkrétně film sleduje vývoj z hlediska vývozu a dovozu, tržeb ze zahraničního i domácího obchodu, objemu zakázek či proměn mezd a počtu zaměstnanců pracujících v daném odvětví. Křivky grafů vyjadřujících proměnu těchto ukazatelů za šest let se otiskly do průběhu jednotlivých parametrů obrazu: sytosti, jasu, ostrosti, kontrastu, či konkrétních barev. Konceptuální propojení vývoje průmyslu a proměn obrazu stvrzuje časová osa: jedna minuta dané části představuje jeden rok života daného odvětví.

Křehká identita

Ve filmu Křehká identita hledá osobitá slovenská režisérka Zuzana Piussi současnou podobu toho, jak její krajané chápou svoji národnost. Vyslovuje obavu, že slovenské národnostní cítění má křehké kořeny a je snadno politicky zneužitelné. Její hrdinové se často vymezují vůči významným českým postavám československých dějin a hledají nacionální kořeny ve společné „přednacionální“ minulosti Velké Moravy. I když mnohé příběhy působí tragikomicky, bouřlivý vývoj sjednocené Evropy ukazuje, že hledání vlastní identity je křehká věc nejen na Slovensku.

No a konec

Celovečerní dokumentární film, jehož hlavním principem je analogie a tématem pak konec: smrt, konec světa, vyhynutí, bezcestí, nezvratné uplývání... Film je nesen příběhem starého Noema, který byl vyvolen, postavil si loď a do ní vměstnal živočišné druhy. Cestuji po Čechách, Evropě a Africe. V Egyptě se staví největší česká válečná loď, v Polsku pohřbívají prezidenta, na umírající Evropu je nejlepší pohled z druhé strany Gibraltaru, v Bratislavě tiká stroj, který přesně odpočítává dobu do konce světa, čínský spisovatel říká, že konec nepřijde s vodou, ale s pískem, který zasype naše města, svobodný zednář náš učí o smrti, masopusty, reje atd. Dívám se a ptám se. Například: Co je to být vyvolený? Co se stalo během potopy s rostlinami? A s knihami? Jaktože známe předpotopní bestie? Nastává konec světa, co nás můžete naučit? A hlavně: co to je konec? Kdy? Proč? Jaký je jeho smysl? Roadmovie, filosofie, řemesla, láska a smrt.

Modlany Akbar

Modlany, vesnici na Česko - Německé hranici, objevili Saudové a Kuvajťané a chystají se tu postavit více než 200 domů. Většinou jsou to rodiny s postiženými dětmi, kteří přijíždějí na velkou část roku do lázní v nedalekých Teplicích. V jedné z nejateističtějších zemí na světě se místní připravují na "muslimskou invazi". Na pozemcích vlastněných Araby už kdosi zakopal několik prasečích hlav. Martin Dušek (K oblakům vzhlížíme, 2014) se chystá zachytit "střet civilizací" přímo v rodné vesnici svých předků s typickým mixem ironie a empatie. Natáčet plánuje v Severních Čechách i na Blízkém východě.

Prezidentka

What challenges must a gentle, level-headed and progressive woman face when she assumes the presidency of a country with a post-socialist legacy and a long history of male rule?

In 2018, Slovak society was deeply shaken by the murder of investigative journalist Ján Kuciak and his fiancée Martina Kušnírová. This unprecedented event exposed corrupt Slovak politicians and officials working hand in hand with local oligarchs and mafia structures behind the scenes. The Slovak people reacted with justified anger. For a brief period, a wave of social activism emerged, uniting an otherwise divided society, rekindling people's desire for the rule of law and sparking their interest in politics. To date, more than 30 high-ranking officials have been charged with corruption and abuse of office, including former and current politicians, judges, law enforcement and tax officials, even figures such as the former police chief, chief prosecutor and governor of the central bank. It was in these turbulent circumstances that Zuzana Čaputová entered political life. A lawyer with a long history of civic activism, she made a name for herself fighting for environmental protection. A woman guided by a strong moral compass, influenced by Eastern philosophy and a desire for change, she decided to run for president of Slovakia. And in a conservative, male-dominated environment, she won by a landslide.

Ms President is a time-lapse documentary filmed over the course of five years, following Zuzana Čaputová's time in office. It captures her role as head of state and her role as partner and mother in her private life. We are with her as she decides on social events at the local and global level. She negotiates, writes speeches and faces pandemics. At the same time, she faces the problems of a divided Slovak society. She asks the question: How can I be the president of all citizens?
Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace