Hanka Kastelicová

Česká republika

Hanka Kastelicová

tv producent, producent

Testosteron Story

Kladruby, osamělé místo ve Středních Čechách. Stejné jméno jako má světoznámý hřebčín, jenže tady toho moc nikdo nenaběhá – ačkoliv hřebců je tu spousty. Zdejší Kladruby jsou pro zběsilé jezdce, které políbila smrt.
Sanatorium Kladruby jsou přepouštěcí komora a inkubátor, kde máte pět měsíců na to se vrátit do života. Pět tvrdých měsíců na to přehodnotit všechny své dosavadní cíle i vztahy, pět měsíců na to přijmout fakt, že svět sice nebude nikdy jako před tím polibkem, ale stejně je to výhra. Pět měsíců na to pochopit, že důvod k radosti už je jen to, že ráno jste otevřel oči a přišel další den.

Cabin Pressure - 'Motherhood, My Way!'

Heni is a 36-year-old stylist, set decorator, and interior designer living in Barcelona. She was born in Ősi, a small village in Hungary. She is single, but desperately wants to have a child.

She had always wanted a classic, big family with three kids, a house, and a dog, but had never really had any long relationships in her life. In her thirties she became a film professional, traveling around the world with a lifestyle which made it difficult to settle down. At some point she realized that having a child was more important for her than having a romantic partner. This is the point when she began looking for alternative ways to start her family. We follow her from the beginning of this journey, the moment she decided to look for a father for her future child. Since we contacted Heni, she has met a gay man, Andrey; they have become friends and have decided to to go the IVF route since he is HIV positive.

We follow the process of creating this new kind of family, witnessing Heni’s and Andrey’s deepest thoughts, joys, and struggles. We have many questions: how will the two of them cooperate as parents? What will the families’ reactions be and how will their wider surroundings tolerate this extraordinary set up? How will Heni find a place in her life for a romantic relationship, and how will she balance freedom and shared responsibility with Andrey?

In this very personal story, we see a shift in women’s approach to planning a family. The women of our generation prefer to work as long as possible before having their first baby, often ending up in dangerous situations where they’re running out of time. Sometimes they even give up the idea of a family due to lacking a relationship. Society doesn’t take it easy on a childless woman, but the workplace is also demanding. Pressure comes from every direction. We would like to show this extraordinary story and raise questions about what can be considered an acceptable family.

Daleko od Mikulova

Marie je fotografka. Pochází z Mikulova. Žije v New Yorku. Za muže má Thomase.

Daleko od Mikulova je portrétem nevšedního vztahu a silného uměleckého partnerství mezi fotografkou Marií Tomanovou a historikem umění, Thomasem Beachdelem. Zároveň je tento snímek portrétem amerického “snu” a americké reality na příkladu mladé Češky, která se rozhodla opustit rodný Mikulov, změnit svůj obor i vzhled a prorazit v extrémně konkurenčním prostředí newyorské fotografické scény.

Prostřednictvím observační metody sledujeme tříletou etapu v osobním i pracovním životě Marie a jejího muže – jejich vášeň a posedlost uměním, neohroženost realizovat vlastní vizi, ale také bezmezné úsilí, které je to stojí. Ano, náš film je také o dřině a ze své podstaty o násilí – na duchu i na těle. Film se tak stává svědectvím o okamžicích, které formují dráhu mladých umělců, se všemi nejistotami a překážkami, jež musí na cestě za svým snem překonat.

Náš film je stejně nespoutaný jako jeho hlavní představitelka. Jedná se o živý příběh a divokost, tak charakteristická pro Marii, se odráží i v našem přístupu k filmovému materiálu a v naší práci s Mariinými fotografiemi. Hektické pasáže střídají pasáže klidu. Marie ztělesňuje nevázanost, Thomas naopak rozvážnost. Ona překypuje talentem, on intelektem. Jejich závislost jednoho na druhém je mimořádná a pro Mariinu tvorbu naprosto zásadní. Bez Thomase by Marie neobjevila svůj talent. Bez jeho podpory by ho dál nerozvíjela. Thomas je Mariiným přítelem, rodinou, pevným bodem v neustále se měnícím newyorském prostředí.

Marie žila v Americe mnoho let ilegálně. Díky svazku s Thomasem se jí otevřela možnost získat potřebné dokumenty a po osmi letech opět vycestovat, navštívit domov a setkat se se svou rodinou v Mikulově. Teprve, až když New York opustí a vrátí se domů, kde čas plyne jinak, respektive – kde se čas jako by zastavil, jí dochází, jak mnoho si od ní New York bral a jak málo vracel.

Marie je daleko od Mikulova.
Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace