Křehká identita
Ve filmu Křehká identita hledá osobitá slovenská režisérka Zuzana Piussi současnou podobu toho, jak její krajané chápou svoji národnost. Vyslovuje obavu, že slovenské národnostní cítění má křehké kořeny a je snadno politicky zneužitelné. Její hrdinové se často vymezují vůči významným českým postavám československých dějin a hledají nacionální kořeny ve společné „přednacionální“ minulosti Velké Moravy. I když mnohé příběhy působí tragikomicky, bouřlivý vývoj sjednocené Evropy ukazuje, že hledání vlastní identity je křehká věc nejen na Slovensku.
Voříšek Zmizík
Předčasně zemřelý filmař, absolvent FAMU a životní radikál Vladimír Voříšek (1969 – 2013) po sobě zanechal několik krabic s videokazetami, pár filmových cívek a svazky poznámek, aforismů a básní. Pět měsíců po jeho nečekané smrti zavolala jeho někdejší spolužačce z FAMU, režisérce Kateřině Krusové advokátka a oznámila jí, že Vladimír před svojí smrtí sepsal závěť, v níž se stala jednou ze tří dědiček.
Kateřina jeho poslední vůli přijala a rozhodla se natočit film, který naplní jeho záměr vytvořit třetí film, završující trilogii, spolu s jeho dvěma filmy Zámek Zmizík a Panda s rudýma ušima. Zamýšlený středometrážní film bude současně reflektovat Voříškovu bytost a vedle navázání na jeho materiály z Tibetu a z Čech bude svého druhu jeho portrétem.
Kateřina jeho poslední vůli přijala a rozhodla se natočit film, který naplní jeho záměr vytvořit třetí film, završující trilogii, spolu s jeho dvěma filmy Zámek Zmizík a Panda s rudýma ušima. Zamýšlený středometrážní film bude současně reflektovat Voříškovu bytost a vedle navázání na jeho materiály z Tibetu a z Čech bude svého druhu jeho portrétem.
Žumpa
Film Žumpa se zabývá drogami a závislostí. Začali jsme s ním, fascinováni žebříčkem významné agentury Bloomberg, která z 52 zemí světa, kde se sledují dané údaje, vyhodnotila Českou republiku jako vítěze. Druhou výchozí fascinací byla reflexe metodik výzkumu užívání drog ze splašků městské kanalizace, které se užívají i v České republice. Rešerše a natáčení filmu nás vedly dál, k otázkám po tom, proč se kolotoč závislostí a jejich potírání nedaří potlačovat, což nutně vede i k otázkám kdy a za jakých okolností kriminalizace drog a negativní pohled na závislé chování vzniknul a jak a proč s ním bojovat. Film z kanalizace i nadzemí reflektuje komplexně tento fenomén.
Život v pekle
Se šikanou v práci se setkala více než třetina pracovně aktivních lidí. Nevyhýbá se ani státním institucím, domoci se práva je krajně obtížné..
Dokumentárně-scénický film analyzující šikanu v institucích a firmách v navazujícím sledu příběhů, které jsou sestaveny do vrstvujíciho se celku.Ostatní velký výzkum STEM / MARK z roku 2013 uvádí, že šikana postihuje 23 procent pracujících. Překvapivě velké procento z registrovaných případů se týká lidí pracujících ve veřejném sektoru, nebo ve státní správě (úřady, policie, školy, státní rozpočtové organizace). Důvody šikany na pracovišti a její příčiny jsou různé. Cílem naší pozornosti je práce s lidmi, kteří přežili takovou dlouhodobou traumatizující zkušenost.
Dokumentárně-scénický film analyzující šikanu v institucích a firmách v navazujícím sledu příběhů, které jsou sestaveny do vrstvujíciho se celku.Ostatní velký výzkum STEM / MARK z roku 2013 uvádí, že šikana postihuje 23 procent pracujících. Překvapivě velké procento z registrovaných případů se týká lidí pracujících ve veřejném sektoru, nebo ve státní správě (úřady, policie, školy, státní rozpočtové organizace). Důvody šikany na pracovišti a její příčiny jsou různé. Cílem naší pozornosti je práce s lidmi, kteří přežili takovou dlouhodobou traumatizující zkušenost.
Miluj generály
Návrat jednoho z prominentních vězňů Barmského režimu zpět do vlasti, odkud odešel, poté co byl propuštěn po 20 letech z vězení, kde tajně nafotil 600 nikdy nepublikovaných fotografií, které užilo OSN v jednáních s vojenskou juntou. Cesta za lidmi z obou stran léta rozdělené společnosti dává jiný pohled na možnosti soužití, odpuštění a pohledu na vlastní život i společnost. Před volbami 2020 chce Banyarr vědět, zda je možné žít zpátky v zemi. Tuto jednoduchou otázku si kladou stovky milionů lidí, kteří uprchli z jejich zemí, kteří trpí drsnými režimy nebo dokonce válkami. Chce vědět, zda je demokratický a otevřený rozvoj společnosti možný, a to navzdory vzrůstajícím rozporům na mnoha úrovních.
Naslouchači snů
Film Naslouchači snů zkoumá, jaké obrazy o současném stavu světa a jeho blízké budoucnosti jsou už dnes obsaženy v našem kolektivním nevědomí. Jakou zprávu nám mohou zprostředkovat naše sny v době finančních a migračních krizí, sílícího extremismu, sále se zvyšující spotřeby, růstu populace, globálního oteplování a teroristických útoků?
Skrze příběhy lidí, kterým sny zasáhly významně do života nejen na úrovni individuální, ale i svým nadosobním přesahem, a skrze výstupy nejnovějších vědeckých výzkumů snů (včetně realizace výzkumu vlastního), film zprostředkuje kolektivní povahu snů jako dokumentární výpověď o naší době a světě, v němž žijeme. Svébytný výtvarný jazyk filmu si pohrává s aktualizací symbolického jazyka snů, procesovostí, experimentem i hereckou akcí.
Skrze příběhy lidí, kterým sny zasáhly významně do života nejen na úrovni individuální, ale i svým nadosobním přesahem, a skrze výstupy nejnovějších vědeckých výzkumů snů (včetně realizace výzkumu vlastního), film zprostředkuje kolektivní povahu snů jako dokumentární výpověď o naší době a světě, v němž žijeme. Svébytný výtvarný jazyk filmu si pohrává s aktualizací symbolického jazyka snů, procesovostí, experimentem i hereckou akcí.