Sledujte záznam diskuze ze série IDF Industry Sessions Art of Documentary Editing: Niels Pagh Andersen in Dialogue with Maya Daisy Hawke, která se uskutečnila živě na Facebooku 14. 12. Střihač Niels Pagh Andersen a experimentální filmařka a střihačka Maya Daisy Hawke se podělili o myšlenky a praktické tipy ze své dlouholeté zkušenosti se střihem dokumentárních filmů a odpovídali na otázky publika.
Niels Pagh Andersen stříhal více než 250 filmů nejrůznějších žánrů. Kromě práce střihače přednáší a vyučuje na filmových školách a univerzitách po celém světě a pracuje také jako dramaturg a supervizor střihu. Vybraná filmografie: The Look of Silence Joshuy Oppenheimera, 2014, Velká cena na filmovém festivalu v Benátkách, Způsob zabíjení Joshuy Oppenheimera, 2012, vítěz 44 mezinárodních cen, nominace na Oscara, Palme Kristiny Lindstrøm a Maud Nycander, 2012, vítěz Guldbagge za nejlepší střih, Betonová noc Pirjo Honkasalo, 2013, 6 ocenění Jussi včetně ceny za nejlepší střih, 3 pokoje Melancholie Pirjo Honkasalo.
Maya Daisy Hawke je střihačka, která se věnuje také živému filmu a jeho realizaci. Maya má na svém kontě více než desítku hraných dokumentárních filmů, včetně Jeskyně zapomenutých snů (Werner Herzog), připravovaného filmu Poetry of Cowboys (2022) a blíže nespecifikovaného projektu CNN Films (2022). Je výkonnou producentkou filmu After a Revolution (který měl premiéru na IDFA 2021) a působí jako konzultantka střihu ve společnosti Rough Cut Service. V roce 2018 se stala stipendistkou Sundance Nonfiction Directors Residency Fellow, poradkyní na Sundance Edit and Story Lab 2018, poradkyní na Sundance New Frontiers Story Lab 2019 a 2020, poradkyní na Sundance Art of Editing Fellowship 2020 a stipendistkou Sundance Art of Practice 2021/22.
Ve spoupráci s Rough Cut Service. IDF Industry Sessions organizuje Institut dokumentárního filmu s finanční podporou Kreativní Evropy MEDIA, Ministerstva kultury České republiky a Státního fondu kinematografie.