Adam Oľha

Slovensko

Adam Oľha

režie, kamera, scenář

Rudý kovboj

Špionážní dokumentární film, agenti, řídící důstojníci naší StB a maďarské vojenské rozvědky MNVK/2, super tajné dokumenty o možné nukleární válce, mrtví. Pokud by se studená válka v 80. letech přehoupla v "horkou", z tehdejšího Západního Německa by se s velikou pravděpodobností stalo jaderné válčiště, i se všemi důsledky pro okolní Evropu a NATO by se Sovětským svazem, reprezentovaným všemi zeměmi Varšavské smlouvy, jako protivníky, téměř jistě v Evropě válku velmi rychle prohrálo. Protože i na našem území byla skladiště sovětských nukleárních hlavic, ty by podle sovětských mobilizačních plánů byly pravděpodobně použity pro blízké cíle v tehdejším NSR, s reálnou pravděpodobností odvety. Zasloužil by se o to klíčovou měrou americký občan, špion, důstojník US army Sgt. Clyde Lee Conrad, kterému se podařilo minimálně 17 let prodávat východním rozvědkám zásadní přísně tajné dokumenty NATO. Šlo o největší únik tajných informací v historii NATO. Americké i německé tajné služby pracovaly na odhalení úniků informací, způsobených Conradovou špionážní skupinou, řadu let, potřebovaly, kromě vlastního odhalení zdroje úniku informací, také dostatek důkazů pro soudní řízení. Past sklapla 23. srpna 1988. Conrad byl během procesu, který trval dva roky tzv. velkým senátem v německém Koblenzi, odsouzen na doživotí.

Naslouchači snů

Film Naslouchači snů zkoumá, jaké obrazy o současném stavu světa a jeho blízké budoucnosti jsou už dnes obsaženy v našem kolektivním nevědomí. Jakou zprávu nám mohou zprostředkovat naše sny v době finančních a migračních krizí, sílícího extremismu, sále se zvyšující spotřeby, růstu populace, globálního oteplování a teroristických útoků?
Skrze příběhy lidí, kterým sny zasáhly významně do života nejen na úrovni individuální, ale i svým nadosobním přesahem, a skrze výstupy nejnovějších vědeckých výzkumů snů (včetně realizace výzkumu vlastního), film zprostředkuje kolektivní povahu snů jako dokumentární výpověď o naší době a světě, v němž žijeme. Svébytný výtvarný jazyk filmu si pohrává s aktualizací symbolického jazyka snů, procesovostí, experimentem i hereckou akcí.

Adam East & Rebecca West

Adam je slovenský dokumentarista a bohém, všude chodí pozdě a má druhé dítě s dobře vychovanou Rebeccou z bohaté milánské čtvrti. Žijí spolu střídavě mezi Marseille, Milanem, Prahou a Martinem. I když občas lítá nádobí, hodí se k sobě. Snad že jednomu v životě přebývá, co druhému schází. Děti rostou a je potřeba se konečně někde usadit. Shodnout se. Najednou jde o život. O praktické rozdíly mezi západem a východem, o sociální systém, o školství. Láska vždycky zvítězí, ale někdy cestou přijde o rozum. A Adam to točí, všechno.

Utíká

"Mám v sobě divoké koně. Pokud je nebudu každý den trestat tvrdou prací, začnou svou sílu používat proti mně." Marcela před pěti lety utekla od problémů a dostala se docela daleko, až na olympijské hry v Tokiu.
Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace