Olga Yakovleva

Rusko

Olga Yakovleva

režie, producent

The Key to the Clockwork Orange

Film se věnuje potyčkám mezi ruskými neonacisty a Antifou. Zaměřuje se na počátky tohoto konfliktu i na individuální osudy vůdčích osobností skupin mládeže, které mezi sebou válčí na celém území Ruska. Konfrontace FA a AFA skupin začala po roce 2000. Byla to reakce na znovuzrozený kult Třetí Říše, praktikovaný skinheady-nacionalisty, kteří také tvrdě útočili na nežádoucí obyvatele Moskvy i dalších ruských měst. Tak se zformovala Antifa, hnutí, které chtělo vzdorovat nadvládě nácků a skinheadů v ruských ulicích. Část jejích členů vypadala jako pravicoví skinheadi a část pocházela z vlastního prostředí. Během pouličních bitek na počátku tisíciletí byly zabity desítky mladých lidí, stovky jich byly poslány do vězení a tisíce byly zraněny. Protagonisty filmu jsou: moskevský antifašista Alexei Sutuga (Socrates), jeden z lídrů ruské Antify, Oleg Petrov (Bubble), představitel antifašistického hnutí, který byl fotbalovým fanouškem a stal se jedním z ideologů anarchistické strany "The Independent Action", Dmitrij Semkin (Mamay), dřívější "jádro" skupiny skinheadů-nacistů, který se přestěhoval do Moskvy a užívá si autority u mladé generace ruských národních socialistů a Sergey Vilkov (Fucker), dříve pankáč a pouliční rváč známý svou neohrožeností, nyní politický novinář a jeden z ideologů hnutí Antifa. Válka mezi FA a Antifa skupinami neměla žádné strategické cíle nebo jednotné vedení. Byla to válka subkultur a její hlavní frontou byla hudba. Tato válka byla vedena v jistém smyslu velmi podobnými mladými lidmi, kteří nezapadali do klasických struktur současné ruské společnosti. Vzhledem k tomu, že protagonisté těchto "bitek" dospěli a ruská vláda přijala velmi tvrdá opatření na obou stranách, nepokoje na ulicích ustaly. Nevymizely ale úplně, aktéři se stáhli do "podzemí" a nenápadně pronikají mezi novou mladou generaci. Hlavní protagonisté střetů jdou s dobou a snaží se budovat si "novou" politickou kariéru založenou na svých "vojenských" zkušenostech, které jsou v politice nezbytné! "A Clockwork Orange" Anthonyho Burgesse a Stanleyho Kubricka dostává nový nádech. I tak ale hlavní protagonisté filmu cítí především nostalgii, vzpomínají na bezstarostnou dobu před "dospělostí". Nostalgie je hnacím motorem nejen tohoto filmu, ale i současnosti.
Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace