Happy Farmers
„Happy Farmers“ je krátký dokumentární film o Happy Farm, zeleninové ekofarmě v jižní Francii. Farma je součástí buddhistického kláštera Plum Village, založeného Thich Nhat Hanhem, zenovým mistrem původem z Vietnamu. Laičtí obyvatelé kláštera založili farmu v roce 2012 na jílovité neúrodné půdě, ale díky jejich zaujetí (a spoustě kompostu) farma každý rok vzkvétá víc a víc. Je ale život v klášteře opravdový život?
Film byl natočen v září 2016 malým štábem z České republiky, nyní je ve fázi crowdfundingu za účelem dofinancování postprodukce. Premiéra by měla být na jaře 2018.
Film byl natočen v září 2016 malým štábem z České republiky, nyní je ve fázi crowdfundingu za účelem dofinancování postprodukce. Premiéra by měla být na jaře 2018.
Divoký devadesátky
Celovečerní částečně hraný dokumentární film Docufiction o české hudební scéně 90. let 20. století. Atmosféra chladné doby okolo roku 2020 a příběh mladého muže Petra, který se dokumentárními flashbacky dostává do doby devadesátých let a setkává se s kulturou té doby, osobnostmi a zároveň nachází skládanku svého osobního příběhu.
Mluvčí džungle: Otto Placht
Před 20 lety Alice Růžičková natočila dokument o českém malíři Otto Plachtovi, jak žije se svou indiánskou rodinou v peruánské Amazonii. Kromě každodenního boje o přežití v nepohodlí tropické přírody se Otto věnoval malbě - jeho hlavním a celoživotním tématem se stala džungle.
Nový celovečerní film bude Ottu Plachta konfrontovat s tím, jak se za těch 20 let proměnil jeho osobní život (přestěhování rodiny do Prahy, rozchod s indiánskou ženou), jak se proměnil jeho profesní život (jeho tématem stále zůstává džungle jako výraz přírodního řádu, který se ale vytrácí) a jak vnímá proměnu amazonské přírody, kdy je prales devastován civilizací. Hlavní dějovou linkou filmu bude návrat malíře do Amazonie, kdy džungli poprvé představuje svému 18tiletému indiánskému synovi Pinovi.
Nový celovečerní film bude Ottu Plachta konfrontovat s tím, jak se za těch 20 let proměnil jeho osobní život (přestěhování rodiny do Prahy, rozchod s indiánskou ženou), jak se proměnil jeho profesní život (jeho tématem stále zůstává džungle jako výraz přírodního řádu, který se ale vytrácí) a jak vnímá proměnu amazonské přírody, kdy je prales devastován civilizací. Hlavní dějovou linkou filmu bude návrat malíře do Amazonie, kdy džungli poprvé představuje svému 18tiletému indiánskému synovi Pinovi.