Ve středu 23. listopadu v 18:00 se můžete těšit na online diskuzi s režisérkou Otilií Babarou, producentkou Hanne Phlypo a střihačem Pierpaolem Filomenem. Moderuje Natalia Imaz.
Jak se vypořádat s filmovým projektem, když se váš původní příběh změní a vy musíte začít vytvářet úplně nový film. Jak to ovlivňuje povinnosti, které má producent při tvorbě celé strategie financování? Láska není pomeranč je krásný a silný film vytvořený plně z osobních archivů. Jaká byla role střihače v celém tvůrčím procesu? Přečtěte si o archivním výzkumu, tvorbě vyprávění a celkové struktury a o produkčních výzvách, se kterými se filmový tým potýkal.
Připojte se k facebookové události a sledujte živý přenos
Na začátku 90. let ženy ve velkém počtu opouštěly Moldavsko, aby zajistily své rodiny. Protože se nemohly vrátit domů, našly si zvláštní způsob, jak zůstat v kontaktu: posílaly velké kartonové krabice plné dárků a potravin, o kterých se vám tehdy mohlo jen zdát. Jejich děti jim na oplátku posílaly videokazety. Tato výměna se stala rituálem tisíců rodin. Videokamery a dárky umožňovaly těmto matkám a dětem sdílet pohledy na jejich realitu, zatímco byly odloučeny.
Otilia Babara prostřednictvím těchto intimních soukromých archivů zobrazuje křehkost rodinných vazeb očima generace matek a dcer, které byly nuceny žít odděleně, aby přežily. Přitom vykresluje postsovětskou zemi, která se ocitla na křižovatce dějin. Zemi, jejíž ženy byly nevědomky pověřeny řízením přechodu od komunismu ke kapitalismu.
Film měl premiéru na festivalu DOK Leipzig a získal cenu Silver Eye Award udělovanou Institutem dokumentárního filmu na MFDF Ji.hlava.
The IDF Industry Sessions series is supported by Creative Europe MEDIA, Ministry of Culture of the Czech Republic, Czech Film Fund and APA - Audiovisual Producers' Association.